На виконання Указу Президента України від 3 грудня 2015 року № 675“Про відзначення 25-ї річниці незалежності України”, листа Міністерства освіти і науки України від 20.07.2016 № 1/9-385 «Про проведення 1 вересня 2016 року Першого уроку» новий навчальний рік рекомендуємо розпочати Першим уроком, тематика якого присвячена знаменній даті – 25-й річниці Незалежності України.
Конкретну тему Першого уроку визначити, взявши за основу рекомендації Міністерства освіти і науки України, враховуючи специфіку Одеського регіону, сучасну політичну та економічну ситуацію в державі.
Рекомендуємо Перший урок провести на тему: «Щоб у серці жила Батьківщина».
При підготовці і проведенні уроку викладачам доцільно опрацювати основні нормативно-правові документи, що стосуються відзначення пам’ятних дат історії України. Звернути увагу на питання історії українського державотворення, тривалий і непростий шлях України до незалежності, її розвиток та зміцнення.
Основною ідеєю уроку є розвиток української державності як консолідуючого чинника розвитку суспільства, української нації та об’єднання різних народів та народностей, які представляють багатонаціональну Одещину.
З метою ефективної побудови та проведення уроку важливо акцентувати увагу на ключових подіях українського державотворення в ХХ столітті, а саме:
- 22 січня 1918 року – проголошення першої незалежності та проголошення Акта злуки УНР і ЗУНР у 1919 році;
- 1 листопада 1918 року – день «Листопадового зриву», у Львові розпочалось українське повстання, у результаті якого невдовзі проголошено Західно-Українську Народну Республіку;
- 15 березня 1939 року – Сейм Карпатської України проголосив Карпатську Україну незалежною державою;
- 30 червня 1941 року – в окупованому Німеччиною Львові проголошено відновлення Української Держави;
- 16 липня 1990 року – Верховною Радою Української РСР прийнято Декларацію про державний суверенітет України;
- 24 серпня 1991 року – Верховною Радою Української РСР прийнято Акт проголошення незалежності України;
- 1 грудня 1991 року – відбувся Всеукраїнський референдум на підтвердження Акта проголошення незалежності України.
Доцільно звернути увагу студентів на те, що джерелом української державності є воля народу, а незалежність України - заслуга не лише певних політичних сил та рухів, але й усього українського народу, здійснення мрій багатьох його поколінь. Цей урок має бути важливим поштовхом у вивченні та пізнанні історії власної країни, традицій рідного краю, її тернистого шляху до незалежності, виховання поваги та любові до України як рідної домівки, в якій вони народилися і живуть.
Значну увагу приділити сучасним подіям, які переживає народ України та питанні готовності молодого покоління відстоювати національні цінності, українську державність, проявляючи мужність та героїзм. Змістове наповнення Першого уроку має нести значний виховний потенціал, відповідати сучасному змісту виховання студентів, де обґрунтована система формування загальнолюдських, духовно-моральних, громадянських та патріотичних цінностей особистості, спрямована на її ставлення до суспільства й держави та виявляється в патріотизмі, правосвідомості, побудові міжетнічних відносин.
Гнучка структурна організація Першого уроку дозволяє вибрати різноманітні форми його проведення: урок-роздум, урок-мужності, урок-спілкування.
При підготовці до Першого уроку рекомендуємо педагогам використати матеріали, які будуть розміщені на сайтах Одеського обласного інституту удосконалення вчителів http://ooiuv.odessaedu.net/ та кафедри суспільно-гуманітарної освіти ООІУВhttp://kafedraooiuv.org.ua/
|