Одеський автомобільно – дорожній коледж ОНПУ
по Вищій школі при Раді Народних Комісарів СРСР від 25 серпня.
Одеський Автомеханічний технікум був відкритий у 1906 році
У квітні 2004 р. Одеський автомобільно-дорожній технікум був приєднаний до складу Одеського національного політехнічного університету та отримав назву Автомобільно-дорожній технікум Одеського національного політехнічного університету (АДТ ОНПУ).
У травні 2008 р. Автомобільно-дорожній технікум Одеського національного політехнічного університету перемейновано в Одеський автомобільно-дорожній коледж Одеського національного політехнічного університету.
АВТОМОБІЛЬНО-ДОРОЖНЬОГО КОЛЕДЖУ
ОДЕСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ПОЛІТЕХНІЧНОГОУНІВЕРСИТЕТУ
В переможному 1945 році Одеському обласному Дорожньому відділу було запропоновано Головним дорожнім управлінням при Раді Народних Комісарів УРСР створити в місті Одесі дорожньо-механічний технікум (замість колишнього Херсонського).
Статут Одеського дорожньо-механічного технікуму затверджений заступником Голови Всесоюзного комітету в справах вищої школи при Раді Народних Комісарів СРСР Кузьміних А.А. 25 серпня 1945 року.
На 1945/1946 навчальний рік був встановлений план прийому 100 чоловік (3 групи).
Перший дзвінок пролунав в технікумі 26 листопада 1945 року. До занять приступили 25 студентів. В грудні 1945 року була створена друга навчальна група, а на кінець першого навчального року в технікумі навчалось 62 студенти (33 хлопця та 29 дівчат). Заняття проводились в приміщенні колишньої квартири №6 на другому поверсі по вулиці Франца Мерінга (Ніжинська), 65. В двох кімнатах проводились заняття, дві кімнати були обладнані під канцелярію, а ще одна – під гуртожиток.
Першими заходами по забезпеченню більш кращих побутових умов для студентів стало створення гуртожитку на 15 осіб в орендованих двох кімнатах по вулиці Подбєльського, пізніше з відновленням двохповерхового будинку по вулиці Садіківській №37 стало можливим розміщення уже 65 осіб.
На початку 1946 року при технікумі була відкрита їдальня на Тираспольській площі.
З 1946 року по 1955 рік технікум вів безперервне будівництво. Першого жовтня 1948 року було введено в експлуатацію першу споруду технікуму (зараз лабораторний корпус). Загальний аудиторний фонд складав 12 аудиторій. В цьому ж приміщенні в підвальному поверсі були створені навчальні майстерні.
Першого листопада 1948 року в технікумі було створене перше в країні заочне дорожньо-будівельне відділення.
В 1949 році відбувся І випуск молодих спеціалістів: 26 техніків-дорожників та 25 техніків-механіків. З відзнакою закінчили технікум студенти-механіки Гай П.С., Гай А.С., Левінзон Р.Й., Фелюк П.В.
З середини 1949 року почалося будівництво нового 4-поверхового навчального корпусу (тепер – головний корпус АДТ ОНПУ). 12 грудня 1952 року почалися заняття на Тираспольскій,6. Цей навчальний корпус був відзначений в республіканському конкурсі на кращу споруду, побудовану в 1952 році, Почесною грамотою Ради Міністрів УРСР, а технікум отримав можливість розгорнути навчальний процес у 18-ти добре обладнаних аудиторіях і проводити культурно-масову роботу в актовій залі на 400 місць.
В червні 1955 року відбувся перший випуск студентів заочної форми навчання – 17 техніків-дорожників; 10 молодих спеціалістів були направлені в Казахстан на освоєння цілини.
В жовтні того ж року було введено в експлуатацію спортивну залу та гуртожиток по вулиці Островідова,87, в якому вже можна було поселити 300 осіб, що суттєво покращило побутові умови більшості іногородніх студентів.
На початок 1956 року Одеський автомобільно-шляховий технікум мав кращу навчально-виробничу базу серед автомобільно-шляхових технікумів СРСР та продовжував її покращувати.
В 1962 – 1965 роках йшло будівництво навчального полігону в с. Великий Дальник. В 1971 році було закінчено будівництво гуртожитку №2 по вулиці Генерала Петрова, 20.
В 1962 році в технікумі було відкрито вечірнє відділення, перший випуск якого в кількості 21 особи відбувся в жовтні 1965 року.
В 1963 році в технікумі відбувся випуск 30 спеціалістів – громадян Афганістану, Кенії, Конго.
В 1997 році за Наказом Міністерства освіти України № 218 на базі Одеського автомобільно-шляхового технікуму та Одеського автомеханічного технікуму створений Одеський автомобільно-дорожній технікум.
Одеський автомеханічний технікум
був створений 20 грудня 1927 року на базі професійно-технічної школи «Метал–3». Технікум готував спеціалістів для автомобільної промисловості – автомобілебудівників, інструментальників, ливарників, ремонтників, плановиків.
Багато випускників профтехшколи «Метал–3» і автомеханічного технікуму довоєнної пори стали видатними діячами науки, керівниками виробництва, передовими робітниками. Серед них: доктор філологічних наук, професор А.В. Недзведський; доктор технічних наук, професор А.Ф. Фан-Юнг; кандидат технічних наук, доцент Л.К. Кузьмін; Герой Соціалістичної праці, формувальник заводу «ЗОР» Д.І. Потей; кандидат технічних наук, доцент Ж.Л. Броун; заслужений архітектор УРСР П.П. Пархет; доктор технічних наук, заслужений раціоналізатор В.І. Базарський; заслужений працівник морського флоту В.Н. Гергая; старший інженер-технолог заводу «Кінап» Є.Л. Юделес; двічі Герой Соціалістичної праці, конструктор зброї О.Е. Нудельман; головний інженер НДІМО, заступник директора НДІ електронної промисловості О.О. Молчанов.
В 2004 році згідно з наказом Міністерства освіти і науки № 313 від 19.04.20004р. Одеський автомобільно-дорожній технікум став структурним підрозділом Одеського національного політехнічного університету.
Першим директором технікуму був Мовсес Ісаакович Адамян. Народився він 28 грудня 1907 року на Кавказі (с. Мінгрельськ, Нагорно-Карабахської області, Азербайджанської РСР) в родині робітника-нафтовика.
З десяти років наймитував, а з шістнадцяти – працював чорноробом на будівництві шосейної дороги, на текстильній фабриці.
В 1930 році став студентом Московського авіаційного інституту, який закінчив в 1936 році, одержавши спеціальність інженера-механіка авіаційних двигунів. Після інституту деякий час працював інженером на Московському авіаційному заводі №1. З 1937 року по 1940 рік працював на посаді директора Одеського індустріального технікуму. 1940-1946 роки – служба в Радянській Армії. Учасник Великої Вітчизняної війни, викладач авіаційної школи ОДВО.
Після демобілізації з лав радянської Армії наказом №488 від 04.09.1946р. Головдорупру України був призначений директором Одеського дорожньо-механічного технікуму, який наказом №633/к від 12.10.1955р. по Мінавтомосдору СРСР був перейменований в Одеський автомобільно-шляховий технікум.
На посаді директора Одеського автомобільно-шляхового технікуму працював майже 30 років, до серпня 1973 року.
Під керівництвом Адамяна М.І. технікум виріс в один з найбільших середніх спеціальних навчальних закладів України, що дав народному господарству тисячі й тисячі висококваліфікованих фахівців.
Прекрасний організатор, досвідчений педагог, вихователь, знавець людських душ, вміючий знайти стежку до кожного серця, - саме таким його знали викладачі і студенти.
За довгорічну плідну працю, високі показники в навчально-виховній роботі М.І. Адамян мав високі урядові нагороди.
В 1966 році. він був нагороджений орденом Леніна, а в 1970 році йому було присвоєно звання Заслуженого учителя УРСР. Найбільша ж його нагорода – добра пам’ять цілих поколінь викладачів, студентів, всіх, хто знав його як директора, викладача, наставника, порадника, прекрасну людину.
В серпні 1973 року на заміну Адамяну М.І .директором Одеського автомобільно-дорожнього технікуму прийшов Леонід Леонідович Мірошніченко. Народився він 23 липня 1927 року в місті Одесі у родині робітника, до Великої Вітчизняної війни закінчив 7 класів Одеської середньої школи. 1943 року з Саратовської області, де знаходився в евакуації, добровільно йде на фронт. В лавах Радянської Армії служив до 1946 року, в складі II Українського і II Білоруського фронтів приймав участь в боях, був нагороджений кількома медалями.
Після демобілізації, з 1946 року по 1948 рік, навчався в Одеському автомеханічному технікумі. З червня 1948 року по грудень 1952 року працював в органах МДБ. 1953 року вступив до Одеського вищого морехідного училища, яке закінчив у 1959 році. Навчаючись в училищі, одночасно працював там лаборантом, механіком.
В 1959 році був направлений по закінченні училища на роботу в Чорноморське пароплавство, де працював тривалий час (до 1967 року).
Постановою ВЦСПС № 36 п. 46 від 23 грудня 1967 року затверджений секретарем обласної Ради профспілок Одеської області, на цій посаді працював до серпня 1973 року.
За наказом Міндорбуду УРСР №149 від 6 серпня 1973 року Мірошніченко Л.Л. був призначений директором Одеського автомобільно-шляхового технікуму. Директором технікуму працював до 1987 року, до виходу на пенсію. За сумлінну, плідну працю був відзначений урядовими нагородами. В 1967 році одержав орден «Знак пошани», а 1975 році – орден Трудового Червоного Прапору. Пішов з життя у 75-річному віці, залишивши по собі добру пам’ять.
З 15 жовтня 1987 року за наказом Міністерства будівництва і експлуатації автомобільних шляхів УРСР №173 УК від 14 жовтня 1987 року призначений директором Одеського автомобільно-шляхового технікуму Самойленко Віктор Максимович.
Віктор Максимович Самойленко народився 8 березня 1938 року в сім’ї службовців в с. Малий Вистороп, Лебединського району, Сумської області.
Закінчивши в 1955 році середню школу, рік працював лаборантом в школі.
В 1956-57 роках навчався в Одеському технічному училищі №1. По закінченню училища працював слюсарем в Одеському трамвайно-тролейбусному управлінні, на заводі радіально-свердлильних верстатів.
З листопада 1958 року по липень 1961 року служив в лавах Радянської Армії.
В 1962 році став студентом механічного факультету Одеського політехнічного інституту, після закінчення якого в 1966 році був направлений на роботу в Одеський автомобільно-шляховий технікум. Працював викладачем, завідувачем дорожньо-будівельного, пізніше – автомобільного відділеннь.
З липня 1970 року по серпень 1976 року – старший інженер, начальник ВТВ, головний інженер Одеського автотранспортного підприємства №15122.
Наказом Міністерства будівництва і експлуатації автомобільних шляхів УРСР №329-К від 16 вересня 1976 року був призначений заступником директора з навчальної роботи Одеського автомобільно-шляхового технікуму. З 1987 рік по 2006 рік обіймав посаду директора спочатку – Одеського автомобільно-дорожнього, а потім у зв’язку з реорганізацією з 1 липня 2004 року – автомобільно-дорожнього технікуму Одеського національного політехнічного університету.
З 1 вересня 2006 року працює завідувачем автомобільного відділеня АДТ ОНПУ.
За багаторічну плідну роботу Самойленко В. М. неодноразово нагорождувався почесними грамотами, а в серпні 2000 року був нагороджений Нагрудним знаком «Відмінник освіти України».
З 1 липня 2006 року директором Автомобільно-дорожнього технікуму Одеського національного політехнічного університету був призначений кандидат технічних наук, доцент, Мироненко Сергій Володимирович.
Мироненко Сергій Володимирович народився 8 квітня 1965 року в місті Одесі.
В 1983 -1985 роках проходив службу в лавах Радянської армії. В 1989 році з відзнакою закінчив Одеський політехнічний інститут за спеціальністю «Технологія машинобудування, металорізальні верстати та інструменти».
Працював в Одеському національному політехнічному університеті з 1989 року по 2006 рік на посадах викладача, старшого викладача, доцента, заступника декана механіко-технологічного факультету, секретаря приймальної комісії.
У травні 2008р. Автомобільно-дорожній технікум Одеського національного політехнічного університету перемейновано в Одеський автомобільно-дорожній коледж Одеського національного політехнічного університету.
Сьогодні коледж є великим колективом, який налічує більше ста двадцяти викладачів, 1800 студентів денного та заочного відділень, майже 120 співробітників.
Автомобільно-дорожній коледж здійснює підготовку фахівців за такими напрямками: «Економіка і підприємництво», «Машинобудування та матеріалообробка», «Будівництво та архітектура», «Транспорт і транспортна інфраструктура».
В коледжі працюють чотири відділення: дорожньо-будівельне, автомобільне, управління та економіки, заочне.
Дорожнє відділення було створене з перших років існування технікуму, яке пізніше було перейменоване в дорожньо-будівельне відділення. З 1985 року по 2004 рік на відділенні проводилась підготовка фахівців зі спеціальності 5.050111 « Бухгалтерський облік», з 1997 року – зі спеціальності 5.050107 «Економіка підприємства» і відділення називалося дорожньо-економічне. З 2004 року відділення перейменоване в дорожньо-будівельне. Тепер на відділенні готують фахівців з будівництва, ремонту і експлуатації автомобільних доріг та фахівців з експлуатації підйомно-транспортних, будівельних, дорожніх машин і обладнання (техніки-будівельники, техніки-механіки).
Молодший спеціаліст технік-будівельник готується в коледжі для виробничої, організаційно-керівної діяльності в галузі будівництва, експлуатації і ремонту автомобільних доріг та аеродромів, а також для роботи на підприємствах і організаціях з проектування, експлуатації і ремонту автомобільних доріг та аеродромів на посадах майстра, техніка окремих підрозділів виробництва. За період з 1945 року по 2007 рік випущено молодших спеціалістів 8662 особи.
Молодші спеціалісти техніки-механіки працюють на підприємствах галузі по експлуатації та ремонту дорожніх машин і обладнання на посадах майстрів виробничих дільниць, головних механіків, начальників цехів ШРБУ, ДЕД, які спеціалізуються по ремонту підйомно-транспортних, будівельних, дорожніх машин і обладнання.
Одночасно з кваліфікацією «технік-механік» студенти опановують робочими професіями тракториста-машиніста, слюсаря-ремонтника і професійного водія категорії «В». За період з 1945 року по 2007 рік випущено молодших спеціалістів 3595 осіб.
Необхідність кращої підготовки фахівців для автомобільної галузі та зростання кількості студентів спричинило реорганізацію структурних підрозділів технікуму і в 2004 році на базі декількох відділень було створено автомобільне відділення.
На автомобільному відділені готують фахівців зі спеціальностей «Виробництво автомобілів і тракторів», «Обслуговування і ремонт автомобілів і двигунів», «Інструментальне виробництво».
За період з 1945 року по 2007 рік підготовлено 4480 молодших спеціалістів з кваліфікацією «технік-механік» зі спеціальності «Обслуговування і ремонт автомобілів і двигунів». Випускники спеціальності працюють техніками, механіками, майстрами на підприємствах галузі по експлуатації, технічному обслуговуванню і ремонту транспортних засобів, на станціях технічного обслуговування автомобілів, підприємствах автомобільного транспорту, органах ДАІ, на посадах завідуючих гаражем, майстернею, майстрами дільниць на пунктах СТО автомобілів, АТП, механіками контрольно-технічного пункту АТП, техніками по обміну шин та мастильних матеріал, інших галузях народного господарства.
Одночасно з кваліфікацією «технік-механік» студенти опановують робочу професію слюсаря-ремонтника та професію водія категорії «В», «С».
За роки існування спеціальності «Виробництво автомобілів і тракторів» підготовлено 3551 молодшого спеціаліста з кваліфікацією «технік-механік». Випускники працюють техніками-механіками, техніками на заводах, АТП, СТО та інших галузях народного господарства України. Разом з дипломом випускники отримують права водіїв категорії «В» , «С».
Спеціальність «Інструментальне виробництво» була заснована в 1927 році. З цього часу було випущено понад 1300 спеціалістів техніків-технологів, які добре зарекомендували себе в різних галузях народного господарства України.
Молодший спеціаліст технік-технолог інструментального виробництва працює в інструментальних, механічних цехах, технологічних бюро, у відділах головного технолога, головного конструктора заводів та науково-дослідних інститутів.
Відділення управління та економіки створене у 2004 році. Веде підготовку фахівців за наступними спеціальностями: «Бухгалтерський облік», «Економіка підприємства», «Організація перевезень і управління на автотранспорті».
Підготовку спеціалістів з бухгалтерського обліку технікум здійснює з 1972 року. За період з 1972 року по 2007 рік підготовлено і випущено для підприємств України 2748 фахівців.
Спеціальність «Економіка підприємства» відкрита в 1993 році. За років підготовлено і випущено для підприємств України 734 фахівця.
Фахівці з цих спеціальностей працюють в різних галузях народного господарства, банківській, податковій системах.
Підготовку молодших спеціалістів з організації перевезень і управління на автотранспорті технікум здійснює з 2003 року. В 2007 році відбувся перший випуск техніків-організаторів в кількості 46 осіб.
Фахівці можуть працювати в таких галузях виробництва: «Наземний транспорт», «Міський автодорожній транспорт», «Пасажирський транспорт», «Пасажирські транспортні перевезення», «Вантажні перевезення», «Допоміжні транспортні послуги», «Функціонування автомобільного транспорту», «Діяльність транспортних агенцій». Фахівець здатний виконувати зазначену професійну роботу на посадах: диспетчер з міжнародних перевезень, диспетчер служби перевезень, диспетчер станційний, ревізор з безпеки руху, інспектор з охорони праці та техніки безпеки, технік-інспектор з контролю за використанням палива.
Молодший спеціаліст може займати первинні посади: диспетчер, таксувальник документів, ревізор, технік відділу експлуатації, технік-організатор з міжнародних перевезень, диспетчер автовокзалу, технік відділу безпеки руху та охорони праці.
Одеський автомобільно-дорожній коледж Одеського національного політехнічного університету успішно співпрацює з Іллічівськом заводом автомобільних агрегатів, ТОВ «Південьавтотранс», ВАТ важкого вагобудування «Точмаш», ТОВ «Ладаекспорт - Південь», ДППІ «Одесакомунпроект», ДП «Одеський облавтодор», ТОВ «Одеський авто центр Кам АЗ», ВАТ «Третій автобусний парк», ВАТ «Одеський коровай», ЗАТ «Агроспецтранссервіс», ОСП – 1КП «Міські дороги», ТОВ «Шляховик – 97», ДП «Уміт» ВАТ «Одестрансбуд».
Тисячі випускників Одеського автомобільно-дорожнього коледжу ефективно працюють в транспортно-дорожньому комплексі нашої Держави та за її межами. Тільки в ДП «Одеський Облавтодор» працюють 110 випускників технікуму.
Зі стін Одеського автомобільно-дорожнього коледжу вийшли такі поважні люди, як президент ТОВ «Тирас-2» Микола Григорович Чудновець та головний інженер Григорьєв В’ячеслав Олександрович, директор інституту «Кримдіпродор» Віктор Матвійович Фурман, колишній головний інженер ДП «Одеський облавтодор» Михайло Михайлович Некрасов, начальник відділу експлуатації Служби автомобільних доріг в Одеській області Авраменко Валентина Григорівна, головний інженер ДП «Одеський облавтодор» Сергій Федорович Бакало, начальник ТОВ «Дорсервіс» Кубік Валерій Семенович, начальник ТОВ «Дорожник» Київського району Палісіка Павло Якович, начальник АО «Південьзахідшляхбуд» Рибак Анатолій Васильович, начальник ТОВ «Дорожник» Суворовського району Пивоварчик І.А., провідний інженер інституту «Одесадіпродор» Решетняк Марина Григорівна та начальник відділу Совкова Тетяна Вікторівна начальник служби техобслуговування і ремонту спеціального рухомого складу ВАТ «Союз» О.І. Кужелєв, начальник автобази №4 Калашник Сергій Миколайович; начальник Ананьївського райавтодору Ранга Володимир Володимирович, начальник Березівського райавтодору Богачук Олександр Вікторович, начальник Котовського райавтодору Чабанов Ігор Миколайович, начальник Миколаївського райавтодору Флорін Анатолій Миколайович, начальник Тарутинського райавтодору Бардай Володимир Іванович, начальник Роздільнянського райавтодору Каражеков Микола Петрович, головний інженер Арцизького райавтодору Бузіян Петро Петрович, директор б/в «Дорожник» Зелинська Галина Павлівна та багато інших.
В проектному інституті «Одесадіпродор» працюють випускники-дорожники останніх років: Шаповалов О.В. ( випуск 2002р.) – начальник групи, Каражеков С.М., Федорченко В.М, Назаренко І.О., Назаренко В.О (всі – випуск 2005р.), Шидирєва М., Обух Т., Пінько В., Глазков М., Левковський Р.М., Самойленко А.. В ТОВ «Автомагістраль» працює випускник 2002 року Шаповалов О. В., а в ТОВ «Альков» працює випускник 2004 року Лаєв М.П.
Вихованцями коледжу є головний бухгалтер АДТ ОНПУ Кузнєцова Вікторія Вікторівна, провідний бухгалтер Шерстяченко Людмила Петрівна, завідувач відділення Управління та економіки Ходзинська Олена Олександрівна, завідувач навчальним полігоном Борденюк Дмитро Миколайович, завідувач навчальними майстернями Дуднік Григорій Кирилович, викладачі – Левицька Наталія Генадіївна, Дмитрієва Наталія Ігорівна, Гриценко Наталія Григорівна, Катана Микола Федорович, Ковра Олена В’ячеславівна, Колісніченко Катерина Дмитрієвна, Горбатюк Анатолій Опанасович.
На сучасному етапі колектив коледжу проводить велику роботу над питанням ліцензування освітніх послуг щодо отримання кваліфікаційного рівня «бакалавр» спеціальностей 5.07010102 «Організація перевезень та управління на автотранспорті» та 5.06010109 « Будівництво та експлуатація автомобільних доріг та аеродромів».
С.В. Мироненко, канд. техн. наук, доц., директор Одеського автомобільно-дорожнього коледжу Одеського національного політехнічного університету.
Л.С. Новак, заст. директора з навч.-метод. роботи Одеського автомобільно-дорожнього коледжу Одеського національного політехнічного університету.
І.Б. Грушицька, викладач вищої категорії Автомобільно-дорожнього Одеського автомобільно-дорожнього коледжу Одеського національного політехнічного університету.